Valupptakt i Håbo 14 augusti 2014

Det mötte upp ca. 30 personer på valupptakten för Håbomoderaterna den 14:e augusti. Ordförande Tommy Rosenkvist hälsade alla välkomna och bjöd oss till bords för en liten buffé.
Vår kommunalrådskandidat Carina Lund höll sedan ett mycket engagerande och peppande tal inför kampanjstarten.
Länsförbundsordförande Jessika Vilhelmsson besökte oss och förklarade sitt och förbundets helhjärtade stöd till oss i Håbo. Hela länsorganisationen står bakom oss med alla resurser för att se till att vi vinner valet! Håbo kommun är en borgerlig kommun i grund och botten!
Efter en bensträckare höll sen Tony Wanderoy ett föredrag för oss om kommunikation. Vi är i grunden alla säljare av ett budskap som vi vill att medborgarna i Håbo ska hålla med oss om. När vi möter väljarna är det då viktigt att skapa en relation där man får förtroende för oss och därmed fler röster.
Efter lite mingel tackade sedan ordförande Tommy alla för att de kommit och uppmanade alla att skriva upp sig för pass i valstugan och vid vallokalerna den 14/9.

Mingel innan mötet började.

Material inför valet fanns att beskåda.

Här viks det foldrar med vårt handlingsprogram i kortversion.

Vår kommunalrådskandidat Carina Lund höll ett bejublat tal!

Jessika Vilhelmsson som är vår länsförbundsordförande gav oss sitt helhjärtade stöd.

Tony Wanderoy lär oss kommunikation.

Deltagarna lyssnar intresserat.

Text och Foto: Nils-Åke Mårheden