Sverigemötet 4-5/4 2014
i Göteborg med 2800 moderater!

Årets Sverigemöte hölls i Göteborg och Håbomoderaterna hoppade på tåget i Bålsta för att ta sig dit. Vi var 11 moderater från Håbo som åkte till Göteborg.
Det var cirka 2800 moderater som samlats i Göteborg. Vi välkomnades av Kommunala samrådsgruppens ordförande Charlotte Nordström och därefter kom partisekreterare Kent Persson och talade. Han myntade uttrycket "Bara ETT samtal till" för att visa på vikten av att samtala med väljarna ända in i kaklet på valdagen.

Charlotte och Kents tal finns här: Förmiddagspass fredag 4/4

Seminariepass 1 började sedan.
Undertecknad var på ett seminarium som hette: Valspurten 16/8 - 14/9. Seminariet var inte öppet för media. Kent Persson och biträdande valledare Lars-Peter Swärdh gick igenom valplanen för EU-valet i maj och valet i september.

Efter lunch hölls en utfrågning av de fem toppkandidaterna till EU-valet.
Dessutom höll finansminister Anders Borg ett anförande.
Utfrågningen och anförandet finns här: Eftermiddagspass fredag 4/4

Seminariepass 2 gick undertecknad på seminariet om Lokalt arbete för att nå väljare i sociala medier. (Stängt för media.) Flera lokala politiker samt projektledaren för sociala medier på RO Dennis Wedin, föreläste.

Seminariepass 3 deltog undertecknad i ett seminarie som hette: Valrörelse i sociala medier. (Stängt för media.) Även här deltog Dennis Wedin samt chefsstrateg Andre Assarsson och statsministerns presschef Roberta Alenius.

Kvällen ägnades åt mingel, buffé och dans.

Dag 2 var upplagd som ett Valkonvent.
Utfrågningar, intervjuer, appeller av statsråd och kommunala företrädare.
Alla behövs filmen visades: Alla behövs!

Norges statsminister Erna Solberg besökte oss och höll ett bejublat tal. Dessutom önskade förbundskansler Angela Merkel och premiärminister David Cameron oss lycka till i valet via video!
Sverigemötets höjdpunkt och sista programpunkt var statsminister Fredrik Reinfeldt och hans 1 timme långa tal! Ett mycket engagerat och bra tal med mycket pepp inför valen!
Här är Fredrik Reinfeldts tal: Fredrik talar!

Alla fick en lunchpåse med sig när det var slut och den kom väl till pass på tågresan hem sedan. Alla i Håbomoderaterna buss var nöjda och glada på vägen hem.

Håbomoderaterna fikar innan Sverigemötet 2014 börjar.

Våra fem toppkandidater till EU-valet.

Anders Borg gav oss en rejäl lektion!

Finansminister Anders Borg förklarade mycket bra varför Alliansen ska väljas fyra år till.

Vårkampanjens devis: Arbetskraften lyfter Sverige.

Statsminister Fredrik Reinfeldt håller sitt lysande tal.