Medlemsmöte den 13/11 2001

Tisdagkvällen den 13/11 anordnades ett medlemsmöte i kommunhuset för "nyare" medlemmar. Mötet var välbesökt. Det kom drygt 30 personer för att höra sig för om Moderaternas verksamhet i kommunen. Ordförande Arne Brocknäs hälsade välkommen och berättade om organisationen i kommunen och var moderaterna finns representerade. Han poängterade också det viktiga i att man engagerar sig och talar om var man står. Medlemmar ur Håbomoderaternas styrelse presenterade sig samt även några andra moderater med kommunala uppdrag. Ordföranden tyckte att det var roligt att så många mött upp samt att så många namn kommit fram till listorna inför valet nästa år. Vi har fått ihop 50 namn till kommunfullmäktigelistan och 12 namn till landstingslistan. Majoritetsgruppen har all anledning att vara nervösa inför valrörelsen! Kvällen resulterade också i att 8 nya medlemmar värvades! Medlemsmötet avslutades med kaffe och smörgåstårta och livlig politisk diskussion kring borden!

Vid pennan:
Nils-Åke Mårheden, Webmaster